Každý má vlastnú voľbu: Pohodlne plávať do otroctva alebo vstúpiť do PROTIPRÚDU
McDonald's: Symbol demokracie alebo dielo iluminátov? Novodobá babylónska veža. Menia nás fast foody na moderných zombie? Démon chce svoje kuracie nugetky. Vykŕmime sa až na smrť?

McDonald's: Symbol demokracie alebo dielo iluminátov? Novodobá babylónska veža. Menia nás fast foody na moderných zombie? Démon chce svoje kuracie nugetky. Vykŕmime sa až na smrť?

27. 8. 2016

vytlačiť článok

Redakcia Protiprúd rekapituluje históriu giganta rýchleho občerstvenia a všíma si menej známe súvislosti tohto „amerického sna“

Neprejde azda ani rok bez toho, aby vlajkovú loď amerického „rýchleho občerstvenia“ nepostretli aspoň dva škandály týkajúce sa zloženia a účinkov predávaných „potravín“, prístupu k zamestnancom či zákazníkom, obvinenia zo satanistických inklinácií jej zakladateľov, predaja drog alebo dokonca útoku démona, ktorý chce svoje kuracie nugetky.

Extra

Démon rýchleho občerstvenia

„Neutekaj odo mňa, ty skur...á kopa loja, lebo ťa zabijem!“ jačí žena s takou bielou tvárou, že vyzerá ako dielo filmového maskéra. „Dáma“, ktorá stojí pri okienku, „chce svoje Chicken McNuggets“, hoci je pol jedenástej dopoludnia a reštaurácia podáva toto jedlo až v čase obeda, a chce ich stoj čo stoj. Na chabé námietky predavača „zákazníčka“ odpovedá vetami ako: „Nechci, aby som odkryla svoju skutočnú formu, pretože to ťa, k..va, zničím!“ A pokračuje: „Zjem tvoju skur...ú tvár, strávim ju a vylúčim do stoky!“ Pritom sa derie cez okienko smerom k predavačovi a pokúša sa mu vyškriabať oči, syčí ako mačka, vrčí a správa sa ako divoké zviera. Keď sa vydesenému predavačovi podarí okno pribuchnúť (žena útočí s obrovskou silou), hodí doň fľašu a rozbije ho. To jej nakoniec stačí, nasadne do auta a odíde.

Server NaturalNews.com, ktorý priniesol fotografie a video, z ktorého je ženino počínanie patrné (video už bolo z YouTube vymazané, ale môžete si ho pozrieť tu), berie celý incident zľahka. „Dlho varujem čitateľov, že nastane čas, keď sa skutočné armády zombie budú plaziť po mestách, rozbíjať výklady, rabovať reštaurácie rýchleho občerstvenia a vyhrážať sa, že zjedia tvár každého nešťastníka, ktorý im vstúpi do cesty. Len som si nemyslel, že niečo také uvidím na videu z McDonaldu,“ žartuje Mike Adams.

Drogy? Duševná choroba? Dotyčná „zombie“ na súde tvrdila, že bola pod vplyvom alkoholu. Ale jej správanie skôr pripomína osobu posadnutú zlým duchom než zombie či alkoholika. Je náhoda, že sa takýto incident objavil práve v McDonald’s? Reštaurácia, ktorá je naoko zosobnením „žiarivého“ amerického sveta a „moderného životného štýlu“, čelí okrem iného obvineniam z toho, že jej jedlo je nezdravé a silne návykové. To je však iba jedna strana mince. Sú aj takí, ktorí otvorene hovoria o satanistických konexiách jej „otca zakladateľa“.

Fajčenie je zdravšie ako EÚ

Čítajte TU: Protifajčiarske ťaženie: Tabak, ovce a rakovina. Je „epidémia modernej doby“ pomstou povraždených indiánov? Štyritisíc smrtiacich látok a uhynuté krysy. Môžeme fajčiť a pritom sa nezabiť?

Americký sen?

Spoločnosť McDonald’s založili v roku 1940 bratia Richard a Maurice McDonaldovci. V kalifornskom San Bernardine prevzali po otcovi barbecue reštauráciu postavenú na rýchlej príprave rôznych grilovaných pochúťok. Fenomén McDonald’s však vznikol až oveľa neskôr. V roku 1948 totiž bratia vynašli vlastný systém rýchlej prípravy jedla, ktorý zaujal skutočného „otca“ McDonaldu, ako ho poznáme – Raya Kroca, podnikateľa toho času v odvetví mixérov, mimochodom Američana českého pôvodu.

V roku 1961 odkúpil podiel oboch bratov. Tomu predchádzala monštruózna expanzia podniku, ktorú už riadil Kroc. Reťazec napríklad v roku 1959 poskočil z 34 na 102 reštaurácií (teda nárast o 200 %). Obchodná spolupráca so zakladateľmi sa však neskončila v dobrom.

Okrem iného odmietli predať Krocovi svoju prvú reštauráciu s tým, že ju chcú venovať zamestnancom, s ktorými reťazec zakladali. Nevraživosť nakoniec nadobudla také rozmery, že si Kroc dal tú prácu, otvoril konkurenčný podnik a bratov McDonaldovcov aj s ich reštauráciou (premenovanou na Big M, pretože práva k vlastnému menu im nezostali) dohnal k bankrotu. Potom v niekoľkých televíznych interview údajne klamal, že si meno „McDonald“ vymyslel, a zakladateľov ani spomenul.

Verný satanista

Podobné agresívne postupy, ktorými sa počas svojej kariéry preslávil, samozrejme, nijako nepomohli jeho povesti. Najzávažnejšie odhalenie však prišlo až po jej skončení: V roku 1977 poskytol Kroc, vtedy už na dôchodku, televíznej stanici CBS rozhovor, v ktorom sa, ako tvrdia očití svedkovia, prihlásil k satanskej cirkvi a vyhlásil, že jej venuje časť svojich ziskov.

Po zverejnení jeho vyjadrenia začali mnohé kresťanské rodiny McDonald'sbojkotovať. O rok neskôr Kroc poprel, že by niekedy podobné slová vypustil z úst. Záznam dotyčného interview nemá spoločnosť CBS k dispozícii, hoci z novinových výstrižkov je jasné, že sa to odohralo. Tí, ktorí si spomínajú na Krocove slová, bývajú označovaní za bláznov. Ako poznamenáva jeden zo svedkov: „Spomienka na tento incident bola vymazaná z americkej kolektívnej pamäti.“ Dodáva však, že len ťažko môže poprieť, že videl, čo videl.

Mozog v kybernetickom priestore

Čítajte TU: Chytré hračky: zabijaci všetkých vrodených schopností. Prečo máme problémy porozumieť textu? Masová degenerácia mozgov. Kruh sa uzatvára, bude ešte horšie. Cesta k záchrane pred „debilizáciou“ existuje. Začneme znova čítať?

Nenásytník a demokracia

„Nenásytník“ zvaný McDonald's v každom prípade neprestával mohutnieť a rásť takmer exponenciálnou rýchlosťou: v deväťdesiatych rokoch expandoval do sveta takým tempom, že sa zhruba každých päť minút otvárala na svete nová predajňa. Big Mac je dnes meradlom hodnoty aj zosobnením americkej dominancie nad svetovými trhmi. Keď padla železná opona, vítali sme McDonald's ako symbol demokracie. Thomas Friedman dokonca v knihe The World is Flat teoretizuje, že „dve krajiny, v ktorých je McDonald, spolu nikdy nebojujú“. Je to však iba tým?

Vlastný koncept zostal rovnaký, odkedy Kroc reťazec prevzal: okrem rýchlosti, ktorú obdivoval na príprave jedla už za bratov McDonaldovcov, ide o dokonale uniformné (Big Mac má chutiť rovnako bez ohľadu na to, či ste v Tokiu, New Yorku alebo Moskve) „lacné jedlo pre robotníkov“ (aj keď to už dávno neplatí), ktoré je nočnou morou odborníkov na zdravé stravovanie.

Anglickí humoristi Terry Pratchett a Neil Gaiman v svojej knihe Dobré znamenia sčasti vážne žartujú o tom, že jeden zo štyroch jazdcov Apokalypsy, hlad (či hladomor), nikdy neodišiel na odpočinok, ako by sme sa mohli domnievať zo zdanlivého nadbytku panujúceho v súčasnej konzumnej spoločnosti. Naopak sa výborne adaptoval na modernú dobu: založil okrem iného reťazec rýchleho občerstvenia, kde sa podávajú syntetické hamburgery s nulovou výživovou hodnotou. Ten, kto ich konzumuje, prakticky umiera od hladu, aj keď priberá. Nepochybne nebola náhoda, že jedna z týchto reštaurácií bola postavená v Des Moines v americkej Iowe, kde otvoril svoj prvý McDonald's Ray Kroc.

Wi-fi

Čítajte TU: Problém, ktorý nevidíme: Sme ponorení do vĺn, ktoré nás „saunujú“ bez toho, aby sme o tom vedeli. Čo robiť, aby nás mobilný telefón negriloval? Wi-Fi siete sú skvelé, lenže...

Vykŕmiť sa na smrť!

Páni majú väčšiu pravdu, než by sme si priali. Americká dokumentárna snímka Supersize Me (2004), ktorú premietali kiná aj u nás, podala pomerne jasnú správu o tom, aký účinok na zdravie má diéta zložená z výrobkov McDonaldu: po tridsiatich dňoch, počas ktorých sa dokumentarista trikrát denne stravoval v „Mekke rýchleho občerstvenia“, sa mu podarilo vyvolať si kardiovaskulárne ťažkosti, depresiu, sexuálnu dysfunkciu a stukovatenie pečene.

Niet divu. Drvivá väčšina škandálov okolo McDonaldu sa týka zloženia ich potravín. Firma v roku 2010 ustúpila rastúcej nevôli zákazníkov a oznámila, že do svojich hamburgerov nebude pridávať „ružový sliz“. Tak sa totiž familiárne prezývalo kašovité mäso z odrezkov upravené hydroxidom amónnym, ktoré sa roky vydávalo za „prvotriedne hovädzie mäso“.

Nesmrteľné hranolky

Okrem toho sú výrobky z „nenásytníkovej kuchyne“ plné soli (v množstve, ktoré sa v jednom hamburgeri takmer rovná tzv. odporúčanej dennej dávke), cukru, umelých farbív a aditív. Propylénglykol, ktorý je okrem iného súčasťou nemrznúcich zmesí, predstavuje len jeden príklad za všetky.

Nevieme, či to spôsobuje práve koktail chemických látok, vysoký obsah soli alebo iných prísad, ale faktom je, že na internete koluje množstvo „chutnučkých“ pokusov v duchu toho, ktorý si môžete pozrieť v nasledujúcom videu: Keď dáte hranolky od McDonaldu do uzavretej nádoby, nesplesnivejú ani za niekoľko mesiacov. Zostanú úplne rovnaké ako v deň, keď ste si ich kúpili. Rovnaký pokus bol uskutočnený aj s obsahom krabičky „Happy Meal“ pre deti.

Z podobných záberov má človek husiu kožu. Pleseň sa toho jedla ani nedotkne. Mike Adams z NaturalNews.com v jednom svojom článku píše: „Existuje len jediný živý organizmus na planéte Zem, ktorý je dostatočne hlúpy na to, aby takú vec považoval za jedlo.“

Babylon

„Kvalita“ výrobkov od McDonaldu – z hľadiska zdravého stravovania – je vlastne pochopiteľná. McDonald’s je symbolom a produktom konzumizmu v jeho najčistejšej podobe: všetko je farebné, žiarivé a vyfintené, vnútorne vyprázdnené a hlavne rýchle. Čas na zastavenie sa či rešpekt k vlastnej osobe a telu, samozrejme, nemáme... Prečo? Dôležité je si život užiť a spotrebovať čo najviac „Super Size“ tovaru.

Už samotná veľkosť a dôraz na uniformitu predurčuje reťazec na to, aby mal problémy so zásobovaním. Toľko „kvalitného hovädzieho mäsa“ by zrejme nebolo na žiadnom trhu nikdy k dispozícii! Typický je v tomto smere fakt, že napríklad v Bolívii, kde si veľké percento populácie udržiava svoj pôvodný životný štýl, sa McDonald’s navzdory svojmu pätnásťročnému úsiliu nepresadil.

Existujú rôzne teórie spájajúce Kroca so skupinou okolo Bohemian Grove. Sú aj takí – a nie je ich málo –, ktorí samotné „žlté logo“ vidia ako satanistický či okultný symbol: podľa nich ide buď o iluminátsku pyramídu bez vrchlíka, alebo o skrytú trinástku (M predstavuje číslo tri, text pod ním jedničku), prípadne písmeno B ako belzebub, pričom účelom spoločnosti je podľa týchto teórií lákať predovšetkým deti do „chrámov obžerstva“ a ničiť nielen ich zdravie, ale aj duše.

Vzhľadom na stopu, ktorú spoločnosť McDonald’s za 66 rokov svojej činnosti zanechala na zdraví svetovej populácie, sa takým názorom nemôžeme čudovať.

Bez ohľadu na to, či je fenomén McDonald’s dielom satanistov, prípadne iného „sprisahania“, alebo nie, rozhodne zosobňuje jednu vec: Novodobý Babylon, kde všetci „hovoria jedným jazykom“ a sú odhodlaní vlastnými silami postaviť vežu, ktorá bude siahať až do neba. V tomto zmysle vypovedá obľuba „hambáčov“ prinajmenšom čosi jednoznačné o celej našej súčasnej civilizácii.

Podporte PP


Tagy článku

Odporúčame

Chytré hračky: zabijaci všetkých vrodených schopností. Prečo máme problémy porozumieť textu? Masová degenerácia mozgov. Kruh sa uzatvára, bude ešte horšie. Cesta k záchrane pred „debilizáciou“ existuje. Začneme znova čítať?

Chytré hračky: zabijaci všetkých vrodených schopností. Prečo máme problémy porozumieť...

Problém, ktorý nevidíme: Sme ponorení do vĺn, ktoré nás „saunujú“ bez toho, aby sme o tom vedeli. Čo robiť, aby nás mobilný telefón negriloval? Wi-Fi siete sú skvelé, lenže...

Problém, ktorý nevidíme: Sme ponorení do vĺn, ktoré nás „saunujú“ bez toho, aby sme o...

to top