Každý má vlastnú voľbu: Pohodlne plávať do otroctva alebo vstúpiť do PROTIPRÚDU
Nálepky vo vlakoch: Kladivo na kotlebovcov. Železnice dali vytlačiť tisíce nálepiek. Takto sa rieši bezpečnosť na rizikových tratiach! Cestujúci musí rešpektovať subordináciu, aj keď mu ide o život

Nálepky vo vlakoch: Kladivo na kotlebovcov. Železnice dali vytlačiť tisíce nálepiek. Takto sa rieši bezpečnosť na rizikových tratiach! Cestujúci musí rešpektovať subordináciu, aj keď mu ide o život

24. 2. 2017

vytlačiť článok

Zuzana Lipová zaostruje na bizarné bezpečnostné opatrenia vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko a. s., ktoré bezpečnosť cestujúcich neriešia ani omylom

Keď dvaja robia to isté, väčšinou to nie je to isté. Zvlášť, ak má každý úplne iný úmysel. Učebnicovým príkladom sú „prelomové“ opatrenia Železničnej spoločnosti Slovensko a. s. (ZSSK), ktorá v snahe vytlačiť tzv. kotlebove hliadky,  začala do všetkých svojich vlakov, nielen do tých bezpečnostne rizikových, umiestňovať nálepky s textom „Obťažujú vás spolucestujúci alebo ste svedkom porušovania zákona?“Oranžovo-biely vizuál s textom usmerňujúcim cestujúcich čo robiť, ak ich vo vlaku niekto obťažuje, je vskutku absurditou kocúrkovského typu.  

Operácia sa podarila, pacient zomrel

Podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča distribúcia tritisíc nálepiek je súčasťou nových bezpečnostných konceptov, ktoré železničná spoločnosť pripravuje na ochranu cestujúcich. Zaujímalo by ma, čo je v celom tom pripravovanom balíku tých bezpečnostných konceptov, lebo tieto nálepky pôsobia iba ako päsť na oko (alebo ako výhodný kšeft pre spriaznenú firmu). Premýšľam, ako by mi pomohla predmetná nálepka, keby som sa ako cestujúca ocitla v priamom ohrození (okradnutia, napadnutia, obťažovania či obmedzovania slobody)? Veď ma iba vyzýva najprv informovať vlakvedúceho a ak to nepomôže (hlavne žiadnu paniku), informovať nonstop linku ZSSK a vo vážnejších prípadoch mám vraj volať priamo políciu.  (Otec nálepky sa zjavne vozí v luxusnom klimatizovanom autíčku, býva v komfortnom dome prípadne nadštandardom byte v tichej časti mesta a o reálnom žití a cestovaní vie makový prd.)

Som asi stratený prípad, s ktorým ZSSK zjavne nerátala, lebo za ten svet neviem, kto je vlakvedúci, či je to sprievodca alebo niekto iný,  a kde ho v tom vlaku nájdem.  Stihnem to vôbec? Odhliadnuc od skutočnosti, že v prvom rade chcem cestovať bezpečne, pri problémoch hľadám účinnú pomoc. Účinnú! Lebo vážne neviem, čo také by vyriešila nálepka v prípade mladej ženy, ktorú v apríli vo vlaku z Nových Zámkoch do Zvolena  prepadol  17-ročný Cigán a pýtal si od nej jedno euro. Keď odmietla vyhovieť jeho požiadavke, okolo hrdla jej obmotal šnúru, začal ju škrtiť, zmlátil ju a nakoniec ju okradol. Jeho rodina sa vyhrážala pred policajnou stanicou, že dievčinu zabijú.

„Nie že by sme dnes nevedeli, kde sú problematické trate, alebo predpokladali, že ľudia nepoznajú telefónne číslo na políciu,“ povedal člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček. „Chceme vyzvať našich zákazníkov, aby nám dali okamžite vedieť, že vo vlaku nie je niečo v poriadku. Často sa o incidente dozvieme až ex post z hlásenia, prípadne zo sociálnych sietí.“  Ako by asi mohla obeť trestného činu dať vedieť o ňom pred činom?. O tom nahlas nesnívajú ani policajti. A ako by mohla obeť priamo pri čine hľadať vlakvedúceho? Páni zo ZSSK to, zdá sa, nedomysleli.  Iba ak by cestou nálepiek išli po niečom úplne inom.

Čítajte TU: Kriminalita v slovenských vlakoch: Okrádanie a podvody na dennom poriadku. Polícia v tom má jasno - cestujúci si majú dávať pozor! Oficiálne štatistiky zavádzajú, chýbajú v nich nenahlásené trestné činy

Čo tam po bezpečnosti, je tu extrémizmus!

„Máme na mysli čokoľvek, čo cestujúcich obťažuje – cez zakázanú politickú agitáciu, až po útok agresívneho spolucestujúceho,“ dodal Martinček.  Potvrdzujem, že táto naša aktivita chce prispieť aj k zamedzeniu propagácie extrémistických názorov v našich vlakoch na úkor dobrého mena našej spoločnosti,“ doplňuje  podpredseda predstavenstva ZSSK a riaditeľ úseku ekonomiky Patrik Horný. A sme doma!! Takže tu nejde ani tak o bezpečnosť cestujúcich,  akcia oranžovo-biela nálepka je zaostrená skôr na hliadky kotlebovcov.  Nuž, omínajú systémových parazitov ako tŕň v päte.  Vo vlakoch poukazujú na to, že ZSSK nedokáže ochrániť bezpečnosť cestujúcich na problematických tratiach, v parlamente poukazujú na to, že systém je nefunkčný (pre občanov) a pomenovávajú veci pravým menom,  no a to nemožno trpieť donekonečna! Navyše,  popularita kotlebovcov stúpa (prečo asi?) a to je dôvod, aby konala ministerka Žitňanská, minister Kaliňák a všetci vlastizradní politici a  slniečkari.

Šéf Obyčajných ľudí Igor Matovič nepochybuje o tom, že vo vlakoch treba nastoliť poriadok, nebráni sa hliadkam, ale nesmú to byť tie od Kotlebu:  Premiér Robert Fico povedal, že najlepšou hrádzou proti extrémizmu je, keď ľudia dôverujú vláde. Ale akú majú mať ľudia dôveru, keď vidia, že Kotleba napochodoval do vlakov, osem mesiacov vláda hovorila, ako problém vyrieši a potom prišla s impotentným zákonom, ktorý nič nerieši a nezakazuje Kotlebovi a spol. byť vo vlakoch? Kotlebovi stačí, keď nebude hovoriť, že je hliadka a naplnil literu zákona...Ak tam dáme Rómov, väčšina ľudí bude spokojná. Rómovia budú hliadkovať zo zákona a tie Kotlebove hliadky si už budú pripadať trápne a stiahnu sa.“  Povedané slovami novodobého slovenského „rečníka“ Andreja Danka, nikto nedokáže dať toľko obyčajnému človeku ako dokáže dať len obyčajný človek obyčajnému človeku.  

Faktom je, že Kotlebova strana poukazuje na to, čo tzv. štandardní politici dlhodobo ignorujú.  A tí, namiesto toho, aby konečne otvorili oči a vyliezli z bubliny, v ktorej žijú,  prijímajú zákony proti akémusi extrémizmu, na odhaľovanie extrémistov začínajú využívať policajných agentov a odpočúvanie, zriaďujú nové špeciálne policajné jednotky, drasticky osekávajú slobodu prejavu prenasledovaním občanov za ich vyjadrenia na sociálnych sieťach. A zrušili prezumpciu neviny!

Máme už prvých odsúdených za verejne proklamované politicky nekorektné názory vyslovené, zatiaľ podmienečne, máme prvú väznenú, a máme tu strach a odpor k systému, aký tu bol pred ´89.  Proti akému extrémizmu bojuje naša vláda za hlasnej podpory mainstreamu,  keď samotné policajné  štatistiky dokazujú pokles evidovaných extrémistických trestných činov? Zo 112 prípadov trestných rasových a extrémistických trestných činov v roku 2012 ich v roku 2016 bolo 58. Prevažne išlo v týchto prípadoch o fanúšikov niektorých športových klubov.

Oranžovo-biele nálepky nemajú nič spoločné s posilnením bezpečnosti cestujúcich vo vlakoch. Neupozorňujú totiž na žiadnu novú službu, o ktorej by cestujúci nevedeli (vždy sa môžu obrátiť na sprievodcu či volať políciu, nie vždy im je to niečo platné). Je tu však jeden moment, ktorý je predsa len novinkou.  Text „...ste svedkom porušovania zákona?“ totiž nabáda k udávaniu podľa Patrika Horného „propagácie extrémistických názorov“.  Preto celú nálepkovú akciu (tím, čo nálepkujú nositeľov politicky nekorektných neslniečkových názorov rôznymi –izmami,  sa tie nálepky akosi zapáčili)  vnímam  ako voľné pokračovanie výzvy proti kotlebovským hliadkam vo vlakoch, ktorú podpísalo 130 ľudí – médiá ich prezentovali ako slovenské osobnosti z rôznych sfér spoločenského života.

„Zakladanie 'hliadok' či 'domobrany' skupinami občanov a politickými stranami je protiprávne. Bezpečnosť a ochrana cestujúcich na železnici je vecou polície. Žiadna právnická, ani fyzická osoba okrem oprávnených nemôže vo vlakoch ani inde svojvoľne vykonávať akúkoľvek činnosť bez súhlasu  ZSSK. Akékoľvek zasahovanie do procesu prepravycestujúcich vo vlakoch, vrátane dohľadu nad bezpečnosťou, je neprípustné,"vyhlasujú signatári, medzi ktorými sú napríklad  Fedor Gál, Ján Benčík, Grigorij Mesežnikov, Juraj Mesík, Boris Strečanský, Ján Štrasser, Peter Zajac, Andrej Bán, Zora Bútorová, Zita Furková, Štefan Hríb, Mikuláš Huba, Tomáš Janovic, Michal Kačšák, Juraj Kemka, Adriana Kemková, Eugen Korda, Marián Majer, Milan Nič, Zuzana Sidorová, Soňa Szomolányi, Marta Šimečková, Peter Tatár a ďalší.

Zaujímalo by ma, koľko občanov z rôznych sfér spoločnosti, ktorí pravidelne cestujú vlakmi a boja sa o svoju bezpečnosť, by podpísalo výzvu opačnú. 


reklama

Tagy článku

Odporúčame

Migračná kríza začala fakticky 11. septembra 2001: Nové poznatky, nové otázky ohľadom starého problému. Stálo za pádom WTC použitie takzvaného studeného lasera? Kombinácia tajnej zbrane a experimentu masovej manipulácie

Migračná kríza začala fakticky 11. septembra 2001: Nové poznatky, nové otázky ohľadom...

11. septembra 1990: Zrodenie Nového svetového poriadku. Maastricht bol zriadený na odstránenie štátov. Nezákonné NATO. A čo euro? Nemecko už nenájde z EÚ cestu späť. Rusko sa vymklo kontrole Západu – a tým sa zachránilo

11. septembra 1990: Zrodenie Nového svetového poriadku. Maastricht bol zriadený na odstránenie...

to top