Každý má vlastnú voľbu: Pohodlne plávať do otroctva alebo vstúpiť do PROTIPRÚDU
Kriminalita v slovenských vlakoch: Okrádanie a podvody na dennom poriadku. Polícia v tom má jasno - cestujúci si majú dávať pozor! Oficiálne štatistiky zavádzajú, chýbajú v nich nenahlásené trestné činy

Kriminalita v slovenských vlakoch: Okrádanie a podvody na dennom poriadku. Polícia v tom má jasno - cestujúci si majú dávať pozor! Oficiálne štatistiky zavádzajú, chýbajú v nich nenahlásené trestné činy

9. 8. 2016

vytlačiť článok

Redakcia Protiprúd prináša list kanadskej Slovenky, v ktorom opisuje svoj smutný zážitok z cestovania na Slovensku, a vyjadruje podporu Kotlebovým občianskym hliadkam vo vlakoch

Skúsenosti so slovenskými železnicami má snáď každý. Na mnohých trasách jazdia vlakové súpravy, ktoré pamätajú viac než väčšina cestujúcich, špina, meškanie v zime, v lete, za každého počasia. A k tomu bezdomovci, žobráci a asociáli, ktorí nikam necestujú, iba obťažujú (a okrádajú) cestujúcich. Policajtov len tak ľahko nevidíte, iba ak si zapálite cigaretu alebo prejdete cez koľajnice, tak sa zjavia, aby vám dali mastnú pokutu, inak sú tí, čo by nám mali pomáhať a chrániť nás, neviditeľní.

Skutočne kriminalita klesá?

Podľa Prezídia policajného zboru kriminalita vo vlakoch klesá, a preto vraj nie je dôvod na posilňovanie hliadok železničnej polície. Inak to však vidia chlapci od Kotlebu, ktorí v apríli tohto roka začali sami strážiť vybrané rizikové trasy. Reagovali tak na otrasný čin, ktorý sa stal vo vlaku smerujúcom z Nových Zámkov do Zvolena. Sedemnásťročný mladík z cigánskej osady brutálne napadol 21-ročnú dievčinu, škrtil ju, mlátil päsťami a pod hrozbou smrti ju okradol. Rodina mladíka sa jej následne vyhrážala priamo pred policajnou stanicou, kde vypovedala. Útočník je stíhaný na slobode.

Cestujúca verejnosť, tá na problémových trasách, prijala Kotlebove hliadky s porozumením a vďačnosťou. Nie však systémové médiá, ktoré toľko tlačili, až Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zverejnila nový prepravný poriadok, v ktorom sa okrem iného píše, že„bez predchádzajúceho písomného povolenia je vo vlakoch zakázané vykonávať činnosti, ktoré nesúvisia s hromadnou osobnou dopravou a poskytovaním služieb spojených s prepravou verejnosti, a to ani s platným cestovným dokladom“. Pekne napísané všeobecné bla- bla - bla, pod ktoré sa dá schovať hocičo. Niečo zásadné však stále akosi chýba. Cestujúcich v prvom rade zaujíma, kto a ako sa postará o ich bezpečnosť, a to ZSSK nijako a nikde nedeklarovala. Nemožno sa potom čudovať, povedané slovníkom našich trhových dní, že Kotleba našiel dieru na trhu, respektíve spôsob, ako je zaplátať.

Čítajte TU: Politické gulagy na Slovensku: Kandidujete za kotlebovcov? Prídete (zatiaľ „len“) o prácu. Vydrží Fico vzdorovať Bruselu? Kazatelia nového náboženstva. Mimovládky ako nástroj Západu na prevýchovu a zničenie národa

Znechutená kanadská Slovenka

O svojom smutnom zážitku z cestovania na Slovensku nám do redakcie napísala aj Slovenka z Kanady, Henrieta Demová.

„Som Slovenka žijúca niekoľko rokov v zahraničí, v Kanade. Prišla som na rodné Slovensko na dovolenku za rodinou a priateľmi. Vo štvrtok som skoro ráno cestovala z Bratislavy do Prahy (vlak EC Slovenská Strela, odchod z Hlavnej stanice Bratislava o 6.10 h). Ešte s rozospatými očami si už pred 6-tou hodinou sedím sama v kupé vlaku a čakám na odchod. Podotýkam, že keď som si kupovala lístok, prosila som predavača lístkov, aby mi nedával miestenku do kupé, že tam nechcem byť sama, a na trase Bratislava? Praha chlapci v zelených tričkách nechodia. Bohužiaľ, miestenky vygeneruje počítač, a tak som dostala kupé.

Asi tak 15 minút pred odchodom vlaku mi vtrhne do kupé chlapík, upravený, ostrihaný, slušne oblečený, s otázkou, či idem do Prahy a či mu nemôžem požičať peniaze na cestovný lístok, lebo vraj zažil neuveriteľnú noc na stanici, okradli ho, v Prahe mi peniaze vráti. Pozerala som naňho a premýšľala, čo robiť. Keďže žijem v Kanade, mám veľmi dobré skúsenosti s prístupom ľudí, sama som bola vychovávaná ľuďom pomáhať, preto som po rýchlej kalkulácii v hlave vytiahla štyridsať eur, podala ich chlapíkovi a sledovala, ako uteká dole schodmi späť na stanicu „kúpiť si lístok“. Do odchodu vlaku je 13 minút... 10 minút... 5 minút... Vlak odchádza, chlapíka som už nikdy viac nevidela.

Nemusela som mu peniaze dať. Čo by sa však stalo potom? V skorom rannom vlaku som sedela úplne sama a na okolí nebolo nikoho. Ako by ste reagovali vy, čo keby sa toto stalo práve vašej dcére, mame, priateľke, manželke? Ako by to mohlo dopadnúť? Máme sa začať báť cestovať osamotené vo vlakoch?

Čítajte TU: Právny štát na slovenský spôsob: Súdy rozhodujú, ako sa im práve(o) hodí! Ohováranie skupiny povolené. Do toho, občania! Všetky výmysly a subjektívne výroky sú zákonom chránené!

Čo je bežné, to sa nerieši

Po niekoľkých dňoch som išla späť na železničnú stanicu ohlásiť túto udalosť štátnym policajtom a potom železničnej polícii. Policajtka z prvej dvojice ma odkázala na podanie podnetu na stránke ZSSK. Jej partner policajt ma vysmial a ešte sa ma snažil zastrašiť, keď som mu povedala, že podporujem a páči sa mi práca strany Kotleba – ĽSNS a chlapcom v zelených tričkách by som rada podala ruku. Vyhľadala som aj železničnú políciu pred stanicou, tí skonštatovali, že takéto situácie s podvodníkmi sú úplne bežné, naletela som.

Pýtam sa, prečo taká snaha zrušiť Kotlebove hliadky? Nepotrebujeme ich? Stíha ochranu bezpečnosti cestujúcich železničná polícia? A tí chlapci robia niečo protizákonné? Ohrozujú cestujúcich, nepomáhajú zahnať strach sprievodkyniam a cestujúcim v rizikových vlakoch? Sťažujú sa na nich cestujúci , alebo im naopak podávajú ruky a ďakujú za starostlivosť o ich bezpečie?

Uvedomujem si, že som urobila chybu v dobrej viere pomôcť. Tým, že som si dala cestu na železnicu a vyhľadala dve dvojice policajtov, som len chcela upozorniť na takéto situácie a varovať ďalších cestujúcich pred takýmito podvodníkmi, no a týmito riadkami dať najavo, že chlapci v zelených tričkách z ĽSNS nie sú zbytoční. Robia záslužnú prácu v regiónoch Slovenska, kde je to potrebné.“


Tagy článku

Odporúčame

Migračná kríza začala fakticky 11. septembra 2001: Nové poznatky, nové otázky ohľadom starého problému. Stálo za pádom WTC použitie takzvaného studeného lasera? Kombinácia tajnej zbrane a experimentu masovej manipulácie

Migračná kríza začala fakticky 11. septembra 2001: Nové poznatky, nové otázky ohľadom...

11. septembra 1990: Zrodenie Nového svetového poriadku. Maastricht bol zriadený na odstránenie štátov. Nezákonné NATO. A čo euro? Nemecko už nenájde z EÚ cestu späť. Rusko sa vymklo kontrole Západu – a tým sa zachránilo

11. septembra 1990: Zrodenie Nového svetového poriadku. Maastricht bol zriadený na odstránenie...

to top